Generelt  

Vi er et online supermarked, der dagligt leverer varer til hele Danmark. Danmad.dk leverer internationale kvalitetsfødevarer, der modtages direkte fra producenten og leveres til kunden, hvilket giver kunden den bedste pris og service. Når du bestiller varer på hjemmesiden Danmad.dk, vil vi gerne sikre os, at du modtager dine varer.

Generelle oplysninger

Danmad. ApS
Park Allé 380
2625 Vallensbæk
CVR: 41438134
info@danmad.dk
Tlf. +45 42 61 90 95

Betaling

Alle priser hos Danmad.dk er i danske kroner (DKK) og inkluderer 25% moms.

Vi modtager betaling med Dankort, Visa, Visa Dankort, MasterCard og Mobilepay

Vi tager ikke kortgebyrer. Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes.
Betalingen krypteres via Pensopay-betalingssystem. Det er gratis at betale via Pensopay i danske kroner. Køberen betaler kun et gebyr, hvis købet involverer valutaveksling.
Se mere om sikkerhed på https://pensopay.com/

Levering og transport

Vi bestræber os på at få alle ordrer leveret så hurtigt som muligt, og hvis du bestiller på en hverdag før kl. 14:00, sendes pakken samme dag. Leveringstiden er 1-2 dage.
Leveringsomkostningerne afhænger af postnummeret, det tidspunkt, du vil modtage dine varer, og om det er tørvarer eller varer på køl. Levering anses for at have fundet sted, når du som køber har modtaget ordrepakken.

Vi sender med PostNord, Burd og Xpressen (se alle fragtpriser her). Der er gratis fragt med Burd og Postnord (til pakkeshop) ved køb over 399 kr.
Der er også mulighed for afhentning hos danmad på Park Allé 380, 2625 Vallensbæk. Afhentning er gratis, men der vil blive tillagt et gebyr på 4 kr. til emballage.

Hvis pakken og/eller indholdet er beskadiget, når du modtager dem, bedes du straks underrette os og gerne inden for 2 dage efter modtagelsen.

Hvis du ikke afhenter sin pakke i pakkeshoppen, vil pakken blive tilbagesendt til os – og derefter skal pakken enten hentes på vores lager, eller du skal betales for fragt igen.
Skyldes den uafhentet pakke en fortrydelse, fratrækker vi de reelle returomkostninger i tilbagebetalingen.

Hvis en varer bliver sendt retur til os, fordi der er skrevet forkert eller mangelfuld adresse ved ordreoprettelse, betaler køber for de ekstra leveringsomkostninger ved ny forsendelse.

Vi pakker altid varerne sikkert, så risikoen for godsskader minimeres.Du skal være minimum 18 år for at købe alkohol over 16,5 %, og du skal være minimum 16 år for at købe alkohol over 1,2 %.
Hvis vi er i tvivl om din alder, kan vi forlange, at du fremsender kopi af billed-ID. Vi har valgt ikke at skelne mellem drikke under hhv. over 16,5%.

Alkohol

Fortrydelsesret 

Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.

Består ordren af flere partier eller dele, udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, du modtager det sidste parti eller den sidste del.

Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til info@danmad.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.

Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

Fortrydelse af en del af købet

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.
Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

Returnering

Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.
Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.

Ingen fortrydelsesret
Disse aftaler kan ikke fortrydes:

Levering af varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt,

Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnede til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen.

Varens stand, når du sender den retur

Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.

Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.
Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.

Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.

Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

Varen sendes til:
Danmad. ApS

Park Allé 380
2625 Vallensbæk

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
Du kan også fortryde købet ved at give os besked og aflevere den personligt på ovenstående adresse mod forudgående aftale.

Reklamationsret

Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb.
Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder.

Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. Vi vil dog anbefale at du reklamerer hurtigst muligt.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Varen sendes til:

Danmad. ApS

Park Allé 380
2625 Vallensbæk

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.

Klageadgang
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte info@danmad.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus.

For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.

Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag hos e-mærket – uanset beløbets størrelse. Læs mere her.

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her – http://ec.europa.eu/odr

Persondatapolitik

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:

Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.

Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.

Personoplysningerne registreres hos danmad ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.

Den dataansvarlige på danmad.dk er danmad ApS.

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: info@danmad.dk.

Standardfortrydelsesformular

(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

Til:

Danmad. ApS

Park Allé 380
2625 Vallensbæk

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:

__________________________________________________________________________________

Bestilt den: _______________________________     Modtaget den: _______________________________

Forbrugerens navn: ______________________________________________________________________

Forbrugerens adresse:  ___________________________________________________________________

Forbrugerens underskrift: _________________________________________      Dato: _________________

(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 31.10.2022